- Tratarea apelurilor împotriva deciziilor DC-ARoENd se face de către Comisia de Apel, înfiinţată în cadrul CD-DC-ARoENd, formată din 3 persoane alese de Adunarea Generală a ARoENd şi având competenţe în domeniul certificării. Membrii Comisiei de Apel nu fac parte din Comitetul Director al Departamentului de Certificare.
- Dacă solicitantului i se refuză prezentarea la examenul de calificare sau i se refuză extinderea perioadei de valabilitate prin reînnoire sau recertificare, acesta poate face plângere scrisă împotriva deciziilor DC, care se va depune la secretariatul DC-ARoENd, în atenţia Comisiei de Apel. Fiecare plângere va fi însoţită (după caz) de comunicarea scrisă primită de solicitant, în care i s-a adus la cunoştinţă motivul sancţionării sau neadmiterii la examen.
- Comisia de Apel analizează plângerea în termen de 15 zile, ia decizia cu majoritate de voturi şi o comunică CD DC ARoENd.
- Decizia Comisiei de Apel este definitivă şi este comunicată petentului de către CD-DC ARoENd în termen de 15 zile de la data emiterii ei de către Comisia de Apel.
- CD DC ARoENd analizează anual situaţia apelurilor şi reclamaţiilor înregistrate şi stabileşte măsurile de corecţie şi/sau acţiuni corective/preventive, în vederea minimizării cosecinţelor eventualelor neconformităţi, prevenirii reapariţiei lor şi evaluând eficacitatea acţiunilor corective/preventive, în vederea îmbunătăţirii continue a procesului de certificare. Analizarea se referă şi la imparţialitatea tratării şi rezolvării apelurilor, fără posibilitatea unor acţiuni discriminatorii împotriva apelantului.
- Reclamaţiile împotriva DC – ARoENd se fac în scris şi se depun la secretariatul DC-ARoENd, în atenţia Directorului DC (sau a adjunctului acestuia, în cazul în care Directorul DC a fost implicat în obiectul reclamaţiei).
- Directorul DC – ARoENd va analiza şi soluţiona în termen de 15 zile orice reclamaţii împotriva DC, ca de exemplu organizarea incorectă a examenelor, neasigurarea imparţialităţii, invalidarea certificatelor etc. Analiza va fi imparţială şi constructivă, fără posibilitatea unor acţiuni discriminatorii împotriva reclamantului.
- Soluţiile reclamaţiilor vor fi comunicate în scris petenţilor în termen de maxim 30 de zile de la data depunerii reclamaţiei.
- Dacă o persoană posesoare a unui certificat de competenţă eliberat de DC-ARoENd utilizează abuziv certificatul, aşa cum se prevede la pct. 10, acesteia i se retrage certificatul, care este invalidat.
- Reclamaţiile pot fi făcute de către personalul DC-ARoENd după constatările în urma verificărilor efectuate în scopul supravegherii personalului certificat sau pot fi făcute de către terţe părţi sau de către angajatorul persoanei certificate.
- Reclamaţiile împotriva persoanelor certificate se fac în scris şi se depun la secretariatul DC-ARoENd, în atenţia Directorului DC (sau a adjunctului acestuia, în cazul în care Directorul DC a fost implicat în obiectul reclamaţiei).
- Preşedintele ARoENd pronunţă invalidarea certificatului sau neacordarea reînnoirii sau recertificării, numai după ce această decizie a fost votată de CD-DC-ARoENd.
- Decizia se anunţă în scris persoanei în cauză.